Kommentarer om de första artisterna.

Örnsköldsvik:

A place to stay - Jenny Silver
Kommentar: Jenny vem? Åh, jag känner ju igen hennes namn. Efter lite googling blev jag dock lite klokare och det verkar som att hon jobbat med såväl dansband som hårdrock. Intressant.

I did it for love - Jessica Andersson
Kommentar: Ständigt återkommande Jessica Andersson. Detta blir femte gången sedan 2003 hon deltar men också första gången på engelska sedan vinsten 2003. Kanske är det engelska som är hennes turspråk?

Keep on Walking - Salem Al Fakir
Kommentar: Åh, jag har inte gjort något hemlighet om att jag tycker om Salem. Spännande. Annorlunda. Kanske inte så mycket melodifestival även om jag är säker på att han har Mellofierat sin låt lite.

Roadsalt - Pain of Salvation
Kommentar: Juste, dessa skrev jag ju om när bidragen släpptes. Efter en snabb googling för att fräscha upp minnet är jag faktiskt lite rädd. Detta kan gå precis hur som helst. Tyckte vi att H.E.A.T var hårdrock så.. ja.

Singel - Frispråkaren
Kommentar: Frispråkaren säger mig verkligen INGENTING. Lyssnade lite snabbt på spotify. Hip Hop. Jag gillar inte Hip Hop.

The Saviour - Anders Ekborg (Ersätter "Åt helvete försent")
Kommentar: Så detta är alltså ersättaren till Åt helvete försent? Well, Anders Ekborg har ju en makalös röst men jag tvivlar faktiskt på att detta kommer att tilltala mig.

Unstoppable - Ola



Kommentar: Ola. Ola. Ola. Kommentarer överflödiga. Vi vet hur detta kommer att låta. Vi vet hur det kommer att se ut. Vi vet att sveriges fjortiselit kommer att gråta och skrika och dö lite lätt. Alltså, jag hoppas att låten är bättre än Love in Stereo.

You're making me hot hot hot - Linda Pritchard
Kommentar: Ja! Ja! Ja! Ja! Seriöst, Linda får utan tvekan mitt Hurrarop! Coolare tjej får man leta länge efter! Jag är säker på att detta är tufft, kul och lite extraordinärt. Och sa jag inte att hon skulle dyka upp va? Kolla på den tidigare nämnda öppningsakten här.

Kommentar Övik: Alltså, ja.. Det kan faktiskt bli en ganska härlig start på festivalen även jag personligen tycker att startfältet är ganska grått.

Sandviken:

Come to me - artist presenteras i nästa veckas Dansbandskampen
Kommentar: Det blir alltså ett Dansband ställer upp med webjokern. Låten i sig är ju ganska dålig. Nja.

Hippare Hoppare - Dogge och Andra Generationen
Kommentar: Nej. Nej. Nej.

Innan alla ljusen brunnit ut - Anna Maria Espinosa
Kommentar: Även om jag hört talas om Anna Maria innan var jag tvungen att youtuba lite. Och ja, absolut. Hittade mest låtar på engelska på youtube så det ska bli spännande att höra henne på svenska. Spännande som sagt.

Manboy - Erik Saade
Kommentar: Erik Saade är för mig mest känd som Molly Sandéns pojkvän. Låten är dock skriven av Fredrik Kempe och jag är övertygad om att den är bra. Frågan bara om Erik Saade är det.

Manipulated - Hanna Lindblad
Kommentar: Hanna Lindblad är väl mest känd som musikalartist. Jag vet att hon hade en av rollerna i Singin' in the rain för något år sedan. Här snackar vi om en tjej som kan sjunga och just därför blir det också intressant när man inte hört så mycket från henne tidigare.

Underbart - Kalle Moraeus och Orsa Spelmän
Kommentar: Ja, men det är väl klart vi ska ha lite folkmusik med. Kanske det vi borde skicka till Olso? Fiol verkar ju funka ganska bra..

We can work it out - Andreas Johnson


Kommentar: Andreas törs ställa upp igen efter floppen med Carola 08 och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Jag har inte tidigare varit något big fan av Andreas och tycker att de tidigare bidragen i Mello inte var så himla bra.. Han har en hel del att leva upp till.
Joker ej klar.

Kommentar Sandviken: Nja, här behövs det en riktigt tung joker för att lyfta. Annars blir det nog ganska tråkigt.


Kommentarer
Postat av: Caroline

åh, kul blogg :D

2010-03-20 @ 22:38:50
URL: http://littlemisssunshiiiine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0