2010 års Diggiloo artister klara!


Ja, nu är det klart vilka som kommer att medverka i Diggiloo nästa sommar. Inga mindre än: Alcazar, Jessica Andersson, Markoolio, Talang vinnaren Erik Linder, Gunhild Carling (vem?), komikern Thomas Pettersson, trumpetaren Magnus Johansson (ni vet han som spelade trumpet i Christer Sjögrens låt 2008) och inte att förglömma Lasse Holm.

Ett ord: Trist.

Så himla tråkigt. Okej, jag är typ sveriges största alcazarfan men så vill jag verkligen inte se dem i Diggiloo heller. Jessica är ju jätteduktig, Marko också. Men alltså, grått. Trist. Tråkigt. Kalla det vad ni vill. Jag är grymt besviken. Självklart kommer jag dock att gå och se spektaklet, minst en gång, endast för att Alcazar är med.

Vill ni också se Diggiloo? Här är turnéplanen:

2/7 Ronneby
3/7 Kristianstad
4/7 Trelleborg
7/7 Vadstena
9/7 Hok (ligger ganska nära Nässjö)
10/7 Uddevalla
11/7 Lidköping
13/7 Älvsbyn
14/7 Lycksele
16/7 Järvsö
17/7 Falun
18/7 Väddö
24/7 Filipstad
25/7 Eskilstuna
28/7 Öland
29–30/7 Båstad
31/7 Ullared
1/8 Göteborg
5/8 Gävle
6/8 Bispgården (Jämtland)
20/8 Örebro
21/8 Stockholm

Observera förövrigt den nya kategorin. Vi är alltid lite tidiga vi. Men vi skyller på Diggiloo.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9LaB_O0llcA&hl=sv_SE&fs=1&color1=0xcc2550&color2=0xe87a9f"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/9LaB_O0llcA&hl=sv_SE&fs=1&color1=0xcc2550&color2=0xe87a9f" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Tyvärr tycker jag att hela Diggiloo-grejen är rätt tråkig. Jag var och såg turnén sommaren 2008 men blev JÄTTEBESVIKEN! Helt ärligt så förstår jag inte alls att det är en sån stor grej kring hela det här konceptet. Jag tycker att det sög. Sådetså.

2009-11-19 @ 18:13:33
URL: http://enannandelavstockholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0