Malena fyra i semifinalen

Sent i natt släppte EBU röstningssiffrorna från semifinalerna, och för Sveriges del var det ett rätt oväntat resultat! Jag menar, här har jag suttit och pladdrat om att vi säkert blev invalda av juryn, så kom vi på FJÄRDE plats av 19! FJÄRDE! Då kan man ställa sig den stora frågan; Hur kunde fyran komma på 21:a plats? Det är faktiskt ett enkelt svar på den frågan. Jurygrupperna. Hade bara folket röstat hade Malena hamnat betydligt högre. Tänk på Melodifestivalen; Malena fick inte mycket poäng av svenska juryn, och endast 1 poäng av den internationella. Proffs gillar tydligen inte La Voix, men det gör de som bara ser och lyssnar.

Invalda av juryn till finalen blev, inte helt oväntat med tanke på resultatet, Finland och Kroatien. Jag misstänker att det var fler som jag, som var grymt besviken på Finlands scenshow.

Såhär och såhär ser i alla fall totalresultaten efter semifinalerna ut.



Fyran med startnummer fyra. Bild från Eurovision.tv


Kommentarer
Postat av: Kakaaan

fjärde?! Jag blev också förvånad ! Bajs på de nya jurygrupperna, varför ska man ändra på allt ?

2009-05-17 @ 11:55:24
URL: http://phan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0