The Queen levererar

I onsdags släppte Melodifestivalveteranen Velvet sitt andra album, titlat som Melodifestivalbidraget The Queen. Jag som totalt älskat i princip allting Jenny gjort sen 2005 kastade mig över albumet idag när jag fick syn på det på Åhléns, och jag blev verkligen inte besviken! Gillar man Velvets tidigare hits lär man älska skivan, med 12 dansvänliga spår och 2 ballader, varav den ena (My Destiny) är så bra så jag mest bara vill lägga mig ner och grina.
Med undantag av balladerna går låtarna i samma stuk som Velvets tidigare hits, och plattan består till stor del av just det - hits. Förutom de som vi redan känner till, så som The Queen, Chemistry, Take my body close, Déjà vu och Fix me, så finns det stor hitpotential i till exempel Radio Star, My rhythm och Dancing with tears in my eyes. Egentligen är ju alla låtar hits. Den enda låten som jag är lite, lite tveksam till är balladen Play, även om det inte är något större fel på den. Det är bara det att jag tycker att allting annat är så himla bra, så den försvinner lite i mängden.

Hur som helst, drottningen av de nordiska dansgolven levererar en snygg partyplatta, som får 12 poäng bara för sitt utséende. Så grymt snyggt! Bilderna går i svartvitt, medan texten är i ceriserosa. Dessutom är Jenny grymt snygg, och posar i allt från trashade jeans till paljettkappa. Ska det va, ska det va...

People take a bow - The Queen Velvet has arrived.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0