Malmö hade schlagerfeber - men vart var reklamen?


Jag hade lätt kunnat missa att Melodifestivalen Malmö när jag anlände på centralen där i fredags eftermiddag.
Inte på hela centralstationen fanns det en skylt om Melodifestivalen. Ända till närmsta gata som ledde till Stortorget fick jag gå för att hitta ett tecken - en stor banner om att Melodifestivalen var i stan. Dock var den i mörkblått, och hängde så högt upp att den var mycket möjlig att missa. Inte så smart kanske.

Väl på Stortorget var det dock lättare att upptäcka att Melodifestivalen intagit staden. Ett enormt festtält stod uppställt, där bl.a. Festivalyran höll till. Utanför tältet var dessutom en skridskobana placerad - med en SJUKT stor discokula över, som lystes upp i olika färger. Det är glitter och glamour, mina vänner!

Annars var det faktiskt sjukt kass reklam. Det närmsta festivalfeber vi kom i affärerna var en smyckesbutik som hade skiva 2 från Melodifestivalskivan 2008 i sitt skyltfönster. Lyckat. Inte heller några stora reklamplanscher, boor, flaggor eller liknande var utplacerat. Synd, tycker jag. Det kanske är för att jag kommer från lilla Karlskrona där man inte kan gå en centimeter utan att missa att Melodifestivalen är i stan, men lite bättre kunde det väl varit reklamerat.

Hur som helst så verkade Malmöborna ha ganska hög schlagerfeber ändå - framförallt när de var fulla. Men det tar vi en annan gång.




Kommentarer
Postat av: Carro

Hahahaha

"Hur som helst så verkade Malmöborna ha ganska hög schlagerfeber ändå - framförallt när de var fulla." Ja vi skåningar!!!



Jag håller med det var inte mycket reklam!! Men vi malmöbor gillar schlager det lovar jag.

2009-03-03 @ 19:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0