Lite finskt på söndagsmorgonen

Ännu en vecka har precis passerat förbi, och det är inte utan att man undrar vad som hände. Var det inte första deltävlingen i Göteborg typ.. nyss?

I kommande veckan lämnar vi faktiskt mars bakom oss (SORGLIGT!) och kliver med stora steg in i april månad. Med andra ord är det dags att sätta fullt fokus på ESC!
En av mina favoriter i årets tävling när jag bara har slölyssnat lite är det finska bidraget, Lose control med Waldo's people. Jag följde den finska uttagningen så gott jag kunde i januari tack vare att favoritAnorah och duktiga Jeanette Ohlsson (som ni till exempel hittade i Linda Bengtzings kör 2008) körade bakom bidraget Doctor, Doctor. Det är också tack vare Anorah (och YLE-Tobias) som jag vet lite mer om Waldo's people - de har till exempel två svenska körtjejer! Den ljushåriga heter Greta, och sen vet jag faktiskt inte så mycket mer om henne, men den mörkhåriga tjejen heter Annie Kratz Gutå, och tävladei Melodifestivalen 2001. Annie har dessutom varit med och skrivit bidraget... Tänk att det krävs en svensk för att Finland ska leverera nåt bra ;)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0