Caroline Jönsson & Gregor Michaj bjöd på schlagershow


En stor favorit i Zoot är forna Schlagerkörsmedlemmen Caroline Jönsson, och fredag och lördag kväll/natt showade hon tillsammans med Gregor Michaj (som körade till bl.a. La dolce vita, och tävlade som artist 2006 med Mi Amor) i festivaltältet på Stortorget i Malmö. Båda kvällarna körde de i tre pass, och första kvällen var de klara strax efter 11, och på lördagen strax efter halv 1.

Showen var verkligen sjukt bra, och jag blev ännu mer berörd av Caroline som sångerska än innan. Tidigare har jag inte hört henne sjunga så mycket solo, men nu är jag bara säker på en sak - Caroline är stjärna. När hon bränner av sina léenden, danssteg i ren glädje och sjunger som en gudinna så bara lyser det om henne. Låt Caroline ställa upp i Melodifestivalen med en riktig schlagerpopdiscodänga! Även Gregor var grym, och de två har en fantastisk kemi när de agerar på scenen. Hela kvällen bestod självklart av Schlagers - allt från Dansa i neon och Genom eld och vatten till Hero och Lay your love on me. Får jag välja min personliga favorit från kvällarna så blir det antingen Carolines Det gör ont eller Evighet. I slutet av båda kvällarna var folk riktigt på och dansade och hade sig som bara den - de flesta visserligen grymt berusade, men ändå. Skönt drag och lovely stämning!



Det var hur som helst två galet roliga kvällar - för ja, vi var där båda kvällarna! Efter Melodifestivalen (som vi faktiskt såg live, iiih!) drog vi en sväng till artisthotellet, och sen vidare till torget. Caroline såg ganska lycklig ut när hon fick syn på oss... ;)
Efter showen (sisådär 01:10, typ) träffade vi Caroline och Gregor, vilka båda överröste oss med kramar! Så sjukt härliga och underbara människor! Vi snicksnackade om lite allting, och de sa att de var glada att se oss där - och vi kan väl inte säga så mycket mer än att vi var sjukt glada över att vara där! Första kvällen fotade/filmade jag mest, men igår var det bara skrika och dansa så mycket som möjligt. UNDERBART!

Om ni har möjlighet så tycker jag att ni ska dra till restaurang Victoria (aka Vickan) i Kungsan i Stockholm, och kolla in både Caroline och Gregor som ofta utgör en del av gruppen Schlagerfeber. Ni lär inte ångra er!



Kommentarer
Postat av: Bonnie

MEN VILKEN FIN BILD! Shit, nu sitter jag här och lipar! JAG SAKNAR HENNE!!!

2009-03-01 @ 20:09:00
URL: http://schlagerzoot.blogg.se/
Postat av: Sara

Man dör! Den där människan är ju så snygg att man får ont i magen ungefär! Seriöst. Cari <3

2009-03-01 @ 20:12:51
URL: http://schlagerzoot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0