Andra Chansendags!

Tycker ni, precis som jag, att vi är grymt dåliga på att uppdatera? Det finns såklart förklaringar. Det gör det alltid. Både bra och dåliga sådana.

En förklaring är utan tvekan att vi allihopa faktiskt går i skolan, till skillnad mot många andra schlagerbloggare. Även om man helst blundar för allting man har att göra så går det ju inte att göra det allt för länge. För egen del kan jag även räkna upp att jag varit hemma med en dunderförkyldning och feber från söndag till torsdag, och varit så körd i huvudet att jag inte ens orkat tänka på att skriva nåt vettigt eller bra. Och dessutom har jag faktiskt inte hämtat mig från föregående helg. Det var så sjukt roligt att jag knappt finner ord för det, och jag lever gärna på den glädjen länge.

Denna helgen ska jag dock försöka vara er lite mer trogen, för än en gång har vi en Zooare i en schlagerstad - Åsnan aka Sara intog idag Norrköping! Vi hoppas på spännande rapporter, och allting kommer såklart upp här! ;)
Måsen bestämde sig däremot för att vara lite smått efterbliven, och åka ner till föregående schlagerstad - Malmö. Därmed har vi två Zoofolk på vift. Kanske finns det något efterskalv av Melodifestivalen i Malmö? ;)
Vart Räven har tagit vägen har jag dock ingen aning om. Kanske ska hota med att spraya ner honom med min rosa sprayhårfärg om han inte dyker upp här snart. Det brukar funka.

Hur som helst så är det ju faktiskt dags för Andra Chansen imorgon! Hela denna veckan känns lite på halvfart, då inte alla varit på plats ordentligt fören idag, och det är inte heller några nya låtar eller intryck att ta in. Det känns lite konstigt faktiskt, och framförallt känns det helt sjukt att denna underbara cirkusen snart är över. Jag menar, vad ska vi göra sen? Jag fattar inte hur jag överlever resten av året. Men på något sätt går det. Varje gång.
Jag funderar lite på vad jag tror och tycker om morgondagen. Det enda jag vill är egentligen att Sarah ska gå till final. I andra duellen känns det lite fattigare på något sätt, men den största favoriten jag har av det gänget är, kanske lite otippat, Rigomedvärldenslängstabandnamn. Förutom att det är en grymt skön låt, ett snyggt framträdande och säkra sångare så är det himla kul att dansa låss till låten på både Åhléns och i skolkorridoren. Tro mig.

Så. Nu har jag svamlat tillräckligt. Alldeles strax dags för kebabpizza framför brasan med mammi. Fredagsmys på hög nivå. 

Vad tror och tycker ni om Andra chansenstartfältet, vem vill ni skicka till Globen?


Kommentarer
Postat av: Linda

Sarah Dawn Finer!! Heja heja heja! Och det där med att ni går i skolan till skillnad från andra schlagerbloggare, vad gör de andra schlagerbloggarna då? Att ha ett jobb är nog också knepigt för schlagerfanatiker med rosaskimrande bloggar :) Fast er schlagerblogg är bäst!

2009-03-07 @ 11:45:18
URL: http://songbirdie.blogg.se/
Postat av: Mika

Linda: Absolut, men det är ganska många som kan vara på plats och blogga som ett del av sitt yrke, i alla fall största delen av de bloggar jag läser. Vi har ju inte direkt det här som ett yrke eller kan på något sätt använda det i vårt skolarbete (även om man önskade det ibland). ;)

2009-03-07 @ 12:54:43
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0