Schlagerzoot lyssnar...

.. På de nya låtarna som fina Anna Sahlene har lagt upp på sin myspace! Anna Sahlene är en av dom få artisterna vars låtar jag inte behöver lyssna på texten för bli berörd av. Man hör så tydligt i hennes tonfall vad låten handlar om och jag kan fullkomligt förlora mig själv i hennes fantastiska röst!

Just nu kommer tonerna till låten "Say Goodbye" ut ur min Macdator och jag fullkomligt älskar den! En lugn och fin öppning och en lite raffigare refräng. Jag vill bara lyssna om och om igen! Underbar låt! "Perfect Mismatch" sätter sig inte lika starkt som Say Goodbye men jag har endå en stark känsla av att jag kommer gå omkring och sjunga på detta under våren! ;) De två andra låtarna som hon lagt upp är också sjukt bra, men Say Goodbye slår dom ganska så starkt. Farligt o lägga en så bra låt längst upp i spellistan..? haha!

Det är såklart med en riktigt fin Anna-ballad kallad "Time & Time Again". Väldigt fin låt. Men Anna har ju sina egna stora skor att fylla så att säga, jag har fortfarande inte slutat lyssna på "Photograph" som är en utav mina favoritballader alla kategorier. Men Time & Time Again skall inte bli satt i skymundan för det.. Det är en riktigt fin låt!

Ser verkligen fram emot Annas kommande album, sen tycker jag också om den här musikstilen, det är sådan perfekt vardagsmusik! Och once again, Anna Sahlene's röst! Hennes djup.. Amazing!

Om vi leker lite med tanken och mixar dessa låtar, kanske "This Woman" eller "Unbreakable" med Marias "Hold on be strong". Shit pommfritt. Jag har höga förväningar på dessa två spektakulära kvinnor. Jag tror dom kan bli farliga i Malmö!

Annas Myspace hittar du HÄR. ;-)))


jag och den otroligt vackra Anna
efter en Footloose föreställning i
April förra året.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0