Otippade Sofia klår BWO?

Efter gårdagens genrep gjorde QX, Svenska spel, Melodifestivalklubben och Gylleneskor en gemensam publikundersökning. I topp hamnade, kanske inte helt oväntat, E.M.D och Molly Sandén. Lite mer oväntat hamnade Sofia med sin grekrock bara ett 20-tal röster efter Molly Sandén, och där med skulle få en Andra Chansenplats tillsammans med Velvet.

Vid ungefär denna tiden förra året skrev jag det här inlägget, och resultatet där blev ju i princip samma i tävlingen. Jag tror faktiskt att gårdagens publikundersökning kan stämma ganska bra med resultatet ikväll - framförallt så hoppas jag på det. Jag menar, att se Alexander Bards min när BWO inte går vidare vore ovärderligt. Och ärligt talat - så jävla bra är inte deras Believekopia till låt. Sverige gav inte Dima Bilan (Eller Diva Bilbana som han heter i min värld) ett enda poäng i fjol, och röstar svenskarna på BWO så är det endast på grund av att de är BWO.
E.M.D kommer ganska garanterat att gå till final, inte bara för att de har unga fans som är vana vid att rösta på dem utan även för att de har en stark låt som jag tror når många målgrupper. Och så Molly då, hon är ju så ung och söt och duktig och folkkär så henne måste man ju skicka till final. Det fattar väl alla. Även fast hennes låt är ganska svag i mitt tycke.
Så har vi ju Velvet, underbara Jenny som drabbats av lätt otur i festivalen. Att Déjà vu inte gick till final förra året tycker jag fortfarande är en stor skandal då den utan tvekan var en av de bättre låtarna i tävlingen. The Queen når ju inte direkt upp till den nivån, men jag tror att Jenny kommer ha ett av festivalhistorians coolaste, mest utflippade och snyggaste nummer. Om hon inte får röster från den vuxna Svenssonpubliken, så får hon ju garanterat det från deras barn. Hade jag varit typ fem år hade jag i alla fall velat rösta på Drottningen med rosa klänning och slott!
Och så Sofia. Jag älskar verkligen hennes låt, och tycker att den är typ bäst ikväll. Men vi ska väl inte glömma att jag i princip bara lyssnade på liknande musik i två år, och därför verkligen älskar hennes genre och det grekiska språket. Jag tvivlade verkligen på att Svenska folket skulle ta till sig det här, men eftersom det var så positiv respons efter genrepet har ett hopp tänts ändå. Snälla Sverige, skicka Sofia till Andra Chansen!

Än en gång kan vi egentligen bara konstatera en sak - Det enda vi vet är att vi inte vet någonting.


The queen i sin enorma kjol. Bild från SVT.


Kommentarer
Postat av: Bonnie

Jag kan inte annat än att hålla med dig i vartenda ord!

2009-02-21 @ 14:01:33
URL: http://schlagerzoot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0