Internskämten flööööödar

För att sätta er in i hur svårt det faktiskt kan vara som Schlagernörd att leva i en civiliserad, eller m.a.o en såkallad "normal" värld skall jag nu ger ett lite förslag på en helt vanlig vardags olika svårigheter;

  • - Du får IG på din senaste Svenska-uppsatts då du råkat stava "fantastisk" - "phantastisk!"
  • - Istället för att säga "Nu kör vi!" säger du "Nu Shirley!"
  • - Du tycker det är fullkomligt hysterisk roligt när din mamma säger att dom har inbyggda rör i ditt nya rum. Varför har dom byggt in Röhr (Johan Röhr, tidigare med i Schlagerkören för icke-insatta) i rummet liksom!?
  • - Du har aldrig diabetes men väldigt väldigt ofta Deabetes, vilket ofta resulterar i att du Döhr.
  • - Du tycker ordet Yesbox är ett sjukt bra ord, inte bara för att Lena Philipsson hade en period då hon använde ordet hela tiden, utan även för att det går att göra om till både Jessbox (efter Jessica Marberger) och Tessbox (efter Tess Merkel)
  • - Du kan helt plötsligt börja skratta hysteriskt när då åker förbi en Sibyllakiosk (efter att Dea spelade in "Den underbara dan du kommer hem" som gick som reklam för sibylla)
  • - Världens stördaste vägskylt är ju utan tvekan "Kör förbjud!"

Ja, jag kan hålla på i evigheter (en eeevighet..! )Jag menar, bara en sak som "Majonäs" kan ju numera få oss att garva! Vissa saker är så extremt interna att ni aldrig hade fattat iallafall om jag skrev upp dem.

Senaste tillskottet av internskämt kom nu ikväll då Zoot kom på att ordet "med" numera kommer att stavas "mede"
Förstår ni hur fult det kommer bli? Hahah!

"- Hu många sa jag ta mede?" (hur-många-skall-jag-ta-med?")
"- Aaa...norah!" (A, några!)


SCHLAGERSKADAD? Neeeejdå. Inte alls.
- Jag ljuger så braaaa!



Kommentarer
Postat av: Mika

Jag bara garvar. HAHAHAHAHAHA!

2009-02-20 @ 22:14:55
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/
Postat av: anorah

Hahaha, himla sjukisar :) Love it :)

2009-02-20 @ 22:32:45
URL: http://www.anorah.se
Postat av: Linda

Konstigt att schlagerzoot inte har en Myrsluuk.

2009-02-21 @ 11:42:02
URL: http://songbirdie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0