Här är artisterna!

De börjar med Malmö! Första artist ut är...

Peter Jöback!
Japp, Jokern Jöback hamnade alltså i Malmö. Ska bli riktigt kul att kika in honom. Får han startnummer 12?

Neo!
Neo tävlar med låten Human Frontier. Han hamnade altså också i Malmö!

Noll Diciplin!
Tävlar med låten Idioten. Ingen som helst aning om vem eller vilka det här är. Kan bli spännande?!

Pernilla Wahlgren!
Med låten Jag vill om du vågar. Äntligen en schlagerikon! Hurra! Blir det topp eller flopp för Wahlgrenskan?

Py Bäckman!
Upphovskvinnan till bland annat Min plats på jorden tävlar med Magisk stjärna. Kan bli jättespännande!

Sibel!
Idol-Sibel gör alltså comeback i festivalen med låten Stop. Ska vi skratta eller gråta?

Anna Bergendahl!
Tävlar med låten This is my life. Hon är otroligt duktig, så det blir väl trevligt, men är det inte lite mycket Idol nu?

Love stoned!
Har vi skrivit om förut och tävlar med låten Thursday. Kan bli kul! Per Stenhammar i bandet var med i Idolkvalet 2007. Som sagt; mycket Idol!

Göteborg!

Elin Lanto!
Tävlar med Doctor Doctor! Elin är grym och jag älskar Moneyframträdandet från 2007, så det här kan nog bli riktigt bra!

Erik Linder!
Lite Talang också. Tävlar med låten Hur kan jag tro på kärleken? av bland annat Gärestad.

Tomoteij!
Tävlar med låten Kom. Har absolut ingen aning! Låten hette tidigare Run

Johannes Bah Kuhnke!
Ingen aning om vem det är, men är med i filmen Så olika och är gift med Alice Bah! Låten heter Tonight

Getty!
Har absolut ingen aning, men tävlar med låten Yada.

ALCAZAR!
Headlines! ÄNTLIGEN! HURRA! Åsnan och Måsen skriker och gråter, medan jag och Räven bara firar i största allmänhet. MELODIFESTIVALEN HAR FÅTT VAD VI SÖKTE!

Crucified Barabara!
Tävlar med Heaven or Hell. Tjejrockband som var stora för ett par år sen! (Alltså på den tiden OKEJ faktiskt skrev om musik. Typ 2005.)

Darin!
You're out of my life med la Darin joker i Gbg. Spännande!


Kommentarer
Postat av: Dansbandsjimmy

Hej på er. Snygg blogg måste jag säga, med snygg Följ gärna min blogg framöver.

2009-12-08 @ 18:06:53
URL: http://www.dansbandsjimmy.blogspot.com
Postat av: Hola

Vad är förklaringen till att Alcazar alltid placeras i Göteborg?

Är det SVT som styr dom nu Alcazar för 4:e gången till samma stad?

Är det kanske så att Andreas har förkärlek till Göteborg och kräver att få vara med i Göteborg för att ta del av invigningsfestens stora skaldjursbuffen? ;-)

2009-12-09 @ 08:15:47
URL: http://hola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0