Kö för det bästa!

Vi har nu landat efter natten utanför Globen, åtminstone nästan. Vi är uppe i ett Melodifestival-rus just nu och det är mycket trevligt. Det har varit fullt upp med schlager sen i torsdagskväll. Köandet, sen igår träff med underbara Dea, idag Sonja Aldén i Huddinge och jag och Carro checkade tidigare in Melodifestivalen 2006. Det året är ren kärlek <3

Nu hade jag då tänkt få ihop något vettigt om våran natt. Jag slutade skolan vid 3 och kastade mig då ut till bussen för att åka hem och packa ihop alla nödvändigheter. Carro hade redan kommit och satt vid datorn och underhöll sig själv. Jag fixade den sista maten till mig och vi åkte sedan. Halv 6 anlände vi till Globen med tunnelbanan och räknade då med att vara först. Så fel vi hade, det var kanske 15-20 personer före oss. Förra året kom de som var först i kön vid halv 10 på kvällen, nu hade de första suttit där i 4 timmar när vi anlände. Självklart besvikna, men vi fick ju ta situationen. Vi slog oss ner längst bak i kön och började packa upp litegrann.

Vi träffade på Josefin och Loella som vi umgicks med under hela natten. Vi fick även besök av tre klasskompisar till mig. Melodifestivalen 2008-skivan spelades så musik fick vi, även om det bara var skiva 2. Det är iofs den som är bäst. Vi fick dansa massa, men sen slutade de helt plötsligt spela skivan så det fick bli att sätta på egen musik. Vi filmade lite när mina klasskompisar var kvar, en inledning till Dokumentären. Det tror vi kommer bli bra.

Strax före 9 gick vi till Donken för att äta lite, värma oss och göra ett sista toabesök innan natten. Donken stängde 9 så efter det kunde vi inte gå på toa, om vi inte sprang bort till hotellet. Vi fortsatte med musik och sjöng och dansade. Det var så vi höll värmen under natten, innan vi la oss ner i sovsäckarna. Jag körde ett "gympa-pass" till några låtar med och då blev jag varm som höll sig länge.

Vid 11-12 någon gång packade vi upp sovsäckarna också och kröp ner, det var varmt och skönt. Det kom några vid 11 som hade med sig CD-spelare och spelade massa Schlagerklassiker, så då skrek vi med i låtarna. Dock stängde de av vid 1 och då blev det tyst och lugnt. Vi började bli lite halvt småtrötta och vi hade inte mycket att göra, låg och pratade massa. Upp kunde vi inte gå, det var alldeles för kallt.

Vid 2, halv 3 somnade jag och vaknade efter 1½ timme igen. Kollade upp, och tydligen somnade jag på en gång igen. Vaknade efter 1 timme och då hade Milla och Carro lyckats sova ungefär lika mycket. Det blev väldigt livat, därför vi inte kunde sova mera... Vi klev upp, och shit va kallt det var. Det blev att dra på sig Termobyxor och sätta på sig Vinterjackan. Klockan 7 öppnade Donken och det blev toabesök igen och värmde oss även. Vi packade ihop våra saker och började göra oss klara att ställa upp i kö.

Klockan 8 stod vi i fin kö. Vid halv 9 tittade Tobbe Ek förbi kön, oerhört kul att träffa honom igen. Vi pratade på om lite allt möjligt, han hade fått sms:et jag skickade på kvällen innan. Sen pratade vi Idol och Schlagern också, han gav mig tips på hur jag skulle göra för att få biljett till Idol. Sen gick han vidare till Aftonbladets kontor.

Biljetterna släpptes klockan 9 och det tog tid för oss att komma fram. Vi blev rädda att vi inte skulle få några biljetter överhuvudtaget... När vi väl kom fram lyckades vi faktiskt få bra platser. Sektion A7 och A8, rad 1 och 2. Vi blev riktigt nöjda och sen blev det massa sms till folk om platserna. Alla verkade nöjda!

Vi tog med oss alla saker och drog in på Globen Shopping och packade ihop. Sen gick vi ut och sa hej då till Josefin och Loella och vi gick till tunnelbanan. Jag och Carro sa hej då till Milla när vi kom till Slussen där vi hoppade av, Carro satte sig på tunnelbanan hem till mig och jag åkte till skolan.

Det var allt som hände, även fast jag säkert glömt massa saker. Vi längtar och längtar tills det är dags. Ett antal dagar och månader kvar. Innan dess lär ni få ganska många inlägg här, tjofräs!

Vi hade det mysigt där vi låg i sovsäckarna, stelfrusna.

Kommentarer
Postat av: Mika

hahahhaha, fan vad söta ni är!



BÄSTA EEEER, TACK FÖR BILJETTERNA SÄGER GETEN!

2008-10-25 @ 22:52:26
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/
Postat av: Bonnie&Sara

Måsen och Åsnan bugar o bockar för er tapperhet!

Nu kan det får bli mello!

2008-10-25 @ 23:20:49
URL: http://bonniezell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0