Zoot träffar: Charlotte Perrelli!

Igår begav jag mig till Torsås för julshow på scenskolan Stage4you, och som gästartist hade de ingen mindre än tvåfaldiga Melodifestivalvinnaren Charlotte Perrelli!


Kvällen började med julbord vid 4, och sedan följde ett 40 minuters lång uppträdande av elever från Stage4you. Tycker att delar av eleverna var helt sjukt duktiga, och de bjöd på en blandad kompott av låtar. Efter eleverna blev det en kort paus för mera mat, och sedan spelade ett 60-talsband. De var sjukt duktiga och man märkte verkligen hur mycket de trivdes på scenen! De spelade också i ungefär 40 minuter, sedan mellansnackade en av tjejerna i bandet, Hilda, lite granna. Det var ett av de bättre mellansnacken jag hört, haha! Hon var superrolig och kutade runt i publiken, smakade en köttbulle från julbordet och körde någon slags tävling med publiken.
Sedan entrade finally Charlotte scenen! Lika fantastisk som alltid, och bjöd med energi och inlevelse på Take me to your heavenNu är det gott att leva, Gröna små äpplen, I will survive, Nine to five, What a feeling och självklart världens bästa Hero. Dessutom avslutade hon och eleverna konserten med att sjunga Let me entertain you.

Efter konserten fick jag och min kompis Elin möjligheten att träffa Charlotte, tack vare hennes grymt trevliga turnéledare Kimpa - taack!
Att träffa Charlotte är alltid lika mysigt, hon bjuder på sig själv och är så otroligt lätt att prata med. Jag känner mig faktiskt aldrig nervös i hennes närvaro, utan man bara pratar på som med en gammal kompis... En fantastisk människa, artist och förebild!


Förresten, har ni inte köpt hennes julskiva Rimfrostjul tycker jag absolut att ni ska göra det, den är fantastisk!

Tjing tjong!
/Schlagergeten

Kommentarer
Postat av: Adele

Sounds löööööövli fan :D

2008-11-23 @ 14:15:51
URL: http://schlagerlicious.blogg.se/
Postat av: Sara

Fantastisco!

2008-12-01 @ 18:28:09
URL: http://egogiirl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0