Zoot, vilka är vi?

Det kanske är på sin plats att vi berättar lite vilka vi är? Ja, jag antar det. Så jag kan väl lika gärna börja med att berätta hur vi lärde känna varandra. .

Vi är fyra stycken helt olika (ja, helt lika är vi faktiskt inte) ungdomar på 15 respektive 16 år som har ett stort gemensamt intresse. Melodifestivalen. Så långt är väl det hela ganska uppenbart? ;) Vi fyra lärde känna varandra på olika sätt och sen har vi på något mycket komplicerat sätt lärt känna varandra via bekantas bekanta ungefär. Jag ska försöka förklara på ett enkelt sätt.

Låt oss vara lite nostalgiska och åka tillbaka fyra och ett halvt år i tiden. Finalen i Melodifestivalen är klar och Lena Philipsson står som segrare. Den kvällen satt två tjejer framför sina tv-apparater. Helt frälsta av denna kvinna. Och där kan man säga att det hela började. Jag och Bonnie (måsen) lärde känna varandra 2005 någongång då vi båda var (och är!) mycket stora phans (jo, vi stavar så..) av Lena Philipsson. Vi har sedan vi lärde känna varandra varit bästa vänner och folk ser oss ofta som "Helan & Halvan" , det ska vara "Bonnie & Sara" liksom.

Lena Philipsson hade i sin tur en mycket duktig körsångerska med sig väldigt länge, Dea Norberg. Vi fick upp ögonen för henne och insåg att det var en fantastisk sångerska och människa. Vad vi inte visste var att det fanns fler än vi som tyckte det. Men sommaren 2007. På en Markooliokonsert i Parken Zoo i Eskilstuna där Dea körade träffade jag och Bonnie Micke (schlagerräven). Han var, precis som vi, där för att se Dea och på så sätt hade vi helt enkelt fått en ny vän. I augusti 2007 kom jag sen i kontakt med Mika (schlagergeten) som är, enligt mig, Deas absolut största fan.

Så att vi fyra ungdomar från helt olika ställen i Sverige känner varandra är egentligen tack vare körsångerskan Dea Norberg. Med tiden har vi dock skapat oss minnen och andra gemensamma artister, körsångerskor osv.

Det är väl berättelsen om oss ungefär.

/schlageråsnan

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Fin bild på mig

2009-02-24 @ 13:24:45
URL: http://SCHAGERZOOT

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0