Om oss: Schlagergeten



Namn:
Mika(ela) Schlagerget

Smeknamn: Mika, Geten, Getfan

Bor: i en liiiiten stad som fått äran att annordna Melodifestivalen hela två gånger!
Född: 14 oktober 1993, jag är alltså minst i gänget
Pluggar just nu: Estetiska Programmet med inriktning musikal, superroligt!

Bästa konsertminne: Finns alldeles för många! Dea Norbergs "avskedskonsert" i Bräkne-Hoby i Maj 2009, Schlagerpride 2009, första Deakonserten 24 oktober 2007, Berwaldhallen med Malena, Charlotte & Sissela 24 oktober 2009... det finns mängder! 
Bästa Melodifestivalminne: Globenfinalen 2009. Den känslan är och förblir oslagbar!
Första Melodifestivalminne: ESC 99! Jag älskade Charlotte, och var jätteledsen för att jag inte kunde rösta på henne, haha! 
Detta tyckte jag var hysteriskt roligt: Att bli anklagad för att ha lipat åt Anders Lundin på Allsång på Skansen 2008. Gud vad vi skrattade!
Jag vill bli: Stockholmsbo, rikare, snyggare, framgångsrik och alldeles unik!
Min dröm: det finns många, men att någon gång på något sätt vara en del av Melodifestivalen vore inte fel.


Favorit..
.. Schlager: Jag ljuger så bra, Tusen & en natt, Cara Mia, Det gör ont...
.. Artist: Charlotte Perrelli, Malena Ernman, Anorah, Sonja Aldén, Velvet, Måns Zelmerlöw... men kollar ni längre ner hittar ni den största musikaliska favoriten... ;)
.. Sport: dans och ridsport 
.. Bok: Systrar i Jeans-böckerna, Killar, kompisar &-böckerna samt de flesta av Liza Marklunds böcker, framför allt En plats i solen. Döden är en schlager är inte helt fel heller.
.. Film: Livet är en schlager, Systrar i Jeans (båda filmerna), FAME och Mamma Mia!
.. Djur: Häst och katt 
.. Maträtt: Souvlaki! Tacos och kycklingsallad är favoriter med.
.. Dryck: Mineralvatten i alla dess smaker
.. Färg: Rosa, silverglitter (det ÄR en färg!) och lila.
.. Tv-program: kom igen, du läser en Schlagerblogg, vad TROR du?! ;D
.. sajt på nätet: Får man säga Schlagerzoot? Annars är det nog Facebook eller Twitter. 
.. Godis: allt med choklad i!
.. Körsångerska: självklart världens finaste Dea Norberg! Sen följer Jessica Marberger, Caroline Jönsson, Anna Andersson och Lars Hägglund (som visserligen är körsångaRE)

.. Schlagerår; 2009! 2009! 2009! Sa jag 2009?
... Gånger jag sett schlagern live: Melodifestivalfinalen 2009. Kommentarer överflödiga. Men ändå. Känslan i Globen, stämningen, hela Gänget samlat för första gången sen i Augusti... Ord kan inte förklara!
.. Motto; Just make it or break it - världens bästa Hero.

Till sist; hur känner man igen schlagergeten? Ser ni någon som far fram och sjunger alla stämmor i Hero samtidigt, har glittersprayen i högsta hugg, det lockiga håret åt alla håll och kanter, pratar hysteriskt på Stureplanska, är rosaglittrig och skrattar mest hela tiden så är det med största sannolikhet er Schlagerget!

Tjing tjong!

/the Schlagerget

Kommentarer
Postat av: Grodan

Du är inte minst de är GRODAN

2009-03-04 @ 19:07:04
URL: http://SCHAGERZOOT

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0