Om oss; Schlageråsnan




Namn:
Sara
Smeknamn:
ego, "S" och åsnis
Bor: En timme från Stockholm.
Född: 7 Februari 1992
Pluggar just nu: Produktion & Event på gymnasiet.
Bästa konsertminne:
Lena Philipssons konsert på Gröna Lund 18/8-06. Det var magiskt.
Bästa Melodifestivalminne: Både Lena Philipssons seger 2004  och Charlotte Perrellis seger med Hero var väldigt speciella men när Alcazar gick vidare till final 2009  var jag så euforiskt glad att det toppar.
Första Melodifestivalminne: Charlotte Perrellis (då Nilsson) lösnaglar i festivalen 1999.
Detta tyckte jag var hysteriskt roligt: Alcazar på Mälarpaviljongen var hysteriskt roligt med många internskämt.
Jag vill bli: Stockholmsbo, lägenhetsinnehavare, snyggare, programledare, rik.. osv.
Min dröm: Att en dag få kliva ut på Globens scen och presentera vinnaren av Melodifestivalen. Kort sagt. Att få leda Melodifestivalen.


Favorit..
.. Schlager: Stay the night - Alcazar
.. Artist: Lena Philipsson, Alcazar, Charlotte Perrelli & Hanna Hedlund.
.. Sport: 100 Meter kravall, kast med litet gosedjur och 10 Liter Glitterspray.
.. Bok: Berts Schlagerbok! haha, nej då. Älskar Denise Rudbergs böcker och är (som övriga sverige) en sucker för twilightserien.
.. Film: Livet är en schlager & SATC - The Movie.
.. Djur: Hund.
.. Maträtt: Tacos.
.. Dryck: Är det här man borde svara champagne?
.. Färg: ROOOOOOOOOOOOOOOSA!
.. Tv-program: Är väl ganska uppenbart att jag bara kollar på Antikrundan va?
.. sajt på nätet: vår blogg såklart!
.. Godis: Är en sucker för choklad. Gillar även det mesta som är salt eller surt.
.. Körsångerska: Caroline Jönsson, Dea Norberg, Jessica Marberger och Anna Andersson.

.. Schlagerår; Sjuuuukt svårt. 1987 hade ett läskigt bra startfält. Jag var dock inte född då. haha. 2004 var väldigt speciellt. 2006 hade allt och 2008 är helt klart mest minnen. Jag måste nog, trots detta säga 2006 då jag tycker att ALLTING hade hög kvalité då. Programledaren (inte alls partisk här.. inte alls), bidragen, vinnaren, kören. Det enda som man undrade hur dom tänkte var väl mellanakterna.
.. Gång då jag sett schlagern live; Deltävlingen i Göteborg 2009 var allt och lite till.
.. Motto; Det kommer aldrig att gå men jag gör det ändå - Lena Philipsson

Till sist; hur känner man igen schlageråsnan? - Jaaaa, förutom att jag pratar exremt högt. Oftast pratar om festivalen/lena philpsson/någon körmänniska/alcazar och näst intill alltid sitter och smsar så vet jag inte.

That's the schlagerdonkey folks!

/ schlageråsnan

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0